Ukraine war: EU plans Russian oil embargo and war crimes sanctions


“We have identified these TV channels as mouthpieces that amplify Putin’s lies and Putin’s propaganda aggressively,” von der Leyen said. Although the names of the three networks were not mentioned, they are believed to include the widely seen Russian-language channels Rossiya and RTR Planeta and the state-owned operator VGTRK. The European Union has already suspended two networks, RT and Sputnik, that broadcast in English, German and Spanish.

brain2gain